"Hardware" test........... ;-))

Various topics, technical questions, announcements, events, resorts, ...

Moderators: fivat, rilliet, Arnaud, nils

Locked
Overdose
Rank 0
Rank 0
Posts: 1
Joined: Monday 17 February 2003, 0:54
Location: Germany
Contact:

"Hardware" test........... ;-))

Post by Overdose » Sunday 23 March 2003, 18:53

Ok I only say one thing..... I ride a POGO !!!!!!! 8O :D

I would say one of THE Best Boards in Germany.......all handmade and undestroyable.

At the time I ride a POGO-OVERDOSE with a Titan Flex binding from F2 ( Step in ) with a Raichle Hard Boot (324).

My question is do you know this kind of "hardware" and have you tested it or similar stuff?

I would like to know how you think about it or tell me about better stuff

Keep on carving ......... :D :D :D




Also ich sag nur eins........ Ich fahr ein POGO !!!!!!!! 8O :D

Eines der Besten Bretter hier in Germany....handgefertigt und unkapputbar.

Zurzeit fahr ich ein POGO-OVERDOSE mit einer Titan Flex von F2 ( Step in )mit einem Raichle HardBoot (324).

Meine frage habt ihr Erfahrungen mit dieser " Hardware " oder ähnlichen?

Für Anregungen oder vergleiche währe ich dankbar.

Schlitzt die Pisten aufffffffff !!!!!!!!! :D :D :D



WWW.pogo-snowboards.de
WWW.pogo-snowboards.com

User avatar
skywalker
Rank 5
Rank 5
Posts: 815
Joined: Saturday 3 August 2002, 11:24
Location: Fribourg (CH)

What a surprise *rofl*

Post by skywalker » Monday 24 March 2003, 18:12

Was für 'ne Überraschung! :wink:

Ich halte das Overdose für ein wirklich sehr gutes board (fahre übrigens ein Plasma Agressive, würde sagen, etwa vergleichbar), aber halt für einen anderen Einsatzzweck. Durch die nötigen steileren Bindungswinkel und den engeren Radius sowie die extreme Härte eher zum schnellen, slalom - riesenslalommäßigen Fahren. Aber um bei den Turns im Schnee zu liegen, eignet sich was breiteres mit größerem Radius besser. --> Zu diesem Thema wirst Du hier im Forum einige ältere Threads finden.

... Und auch zu den Erfahrungen mit dem swoard. Ich leiste mir meines erst für den nächsten Winter ;)

I think, the overdose is really a very good board (I am riding a plasma aggressive, which is quite similar), but it was designed for another kind of snowboarding. Because of the higher angulation, the smaller sidecut radius and the extremely hard flex it is more suitable for hing speed slalom- and GS riding. But for totally laid down turns a wider board with bigger sidecut radius fits better. --> You will find several older posts about this in the forum.

Also about the experiences with the swoard, which I still don't have, but will in Winter 2003/2004 ;-)

Grüße

Tom

Locked